piątek, 29 czerwca 2012

Domowy puder matujący.

Pewnie wiecie, że skrobia to często dodatek pudrów matujących? . W kosmetykach dla cery tłustej(również pudrach), znajdujemy cynamon.
Skrobia nie zapycha, pochłania nadmiar sebum, matuje.
Cynamon:
"Cynamonową korę oraz olejek odkryła też kosmetyka. Zawarte w nich aldehydy i kwas cynamonowy mają silne działanie przeciwbakteryjne, co jest niezmiernie ważne przy pielęgnacji cery tłustej. Olejek i kora to prawdziwi siłacze w walce ze zmianami trądzikowymi. Likwidują ropne wypryski, rozjaśniają cerę, zapobiegają plamom trądzikowym, łagodzą przebarwienia. Przyśpieszają eliminację toksyny ze skóry. Związki fenolowe cynamonowca to również naturalne filtry dla promieni UV oraz wymiatacze wolnych rodników i nadtlenków. Jeśli więc lubisz eksperymentować, możesz wypróbować kosmetyki z dodatkiem tej przyprawy"

Jednak cynamon musi być bardzo drobno zmielony, ewentualnie przesiany przez sito, żeby na twarzy nie zostawały małe czarne kropki ;).

Ja użyłam skrobi kukurydzianej, ponieważ wyczytałam, że jest lepsza od ziemniaczanej(nie wysusza tak skóry i jest też drobniej zmielona). Opcjonalnie można użyć skrobi ziemniaczanej i mąki ryżowej, która podobno tez jest bardzo dobra.

Taki puder pozostawia twarz gładką, matową. Trzeba jednak uważać żeby nie przesadzić z ilością. Puder pyli przy nakładaniu.

Dobra jest też mazidłowa skrobia modyfikowana Dry Flo
"Skrobia kukurydziana Dry-Flo to hydrofobowo zmodyfikowany i sterylizowany polimer naturalny, który jest świetnym zamiennikiem talku. Pochłania sebum z powierzchni skóry.
Dry-Flo ma postać białego, bardzo mocno zmielonego pudru. Może być używana samodzielnie lub łączona z innymi pudrami, które nadadzą jej pożądany kolor.
Nie powoduje zatykania porów.
Skład: 100% skrobia kukurydziana."

Jednak zwykła tez jest dobra i mam ją dostępną na miejscu.
Skrobia kukurydziana: 500g-7.20zł- sklep ze zdrową żywnością.
Cynamon-60g-2,79-sklep ze zdrową żywnością.


Użyłam jednej łyżeczki skrobi:
Odrobiny cynamonu:

Jak widać, mój cynamon ma trochę tych kropek jednak nie zostają one na twarzy przy takiej ilości.
Wysmarowałam rękę tłustym filtrem:

Po nałożeniu pudru:

Przy dodatku większej ilości cynamonu wychodzi puder brązujący. Jednak wtedy cynamon może nas podrażnić! Dlatego lepiej dodać szczyptę w celu stworzenia pudru antybakteryjnego lub przy większej ilości przeprowadzić próbę na skórze.


Do pudru najlepiej dokupić pudełeczko na puder sypki z sitkiem :
http://www.biochemiaurody.com/sklep/o-akcesoria.html -5 pozycja.



Próbowałyście? co o tym myślicie?


P.s widziałyście nowe szampony Alterra? do włosów farbowanych oraz regenerujący z olejkiem macadamia? Może są już w sklepach od jakiegoś czasu jednak ja dawno nie byłam w Rossmannie i dopiero wczoraj je zobaczyłam.

77 komentarzy:

  1. ciekawe, ciekawe, słyszałam juz o tym , ale nie próbowałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze warto wypróbowac, cena pudru jest bardzo niska i wystarczy on chyba na wieki :D

      Usuń
  2. super pomysł, musze spróbowac:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo nigdy o tym nie słyszałam, jakie proste i tanie :).
    spróbuje na pewno, bo mam cerę dość świecąca się :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie można się zmieścić w 10zl i mieć puder na długiiiii czas :D.

      Usuń
  4. Używam często, ale samej skrobi. Mat na cały dzień nawet w dużych upałach

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od dawna stosuję taki puder, ale bez cynamonu :) Nie toleruję jego zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cynamon mam, skrobię też.
    No, teraz tylko trzeba spróbować tego pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, skoro wszystko masz w domu to trzeba wyprobowac :). U Ciebie to bedzie zerowy koszt a jak raz moze sie sprawdzi :)

      Usuń
  7. nie probowalam ale musze sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też tak robiłam :D teraz już nie muszę, bo mój obecny filtr nie tłuści

    OdpowiedzUsuń
  9. W życiu bym o tym nie pomyślała! ;-) Świetny pomysł! Buziaki, u mnie nowy wpis, zapraszam : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja stosuję właśnie taki puder :) Szkoda tylko, że u mnie efekt matowej buźki znika dość szybko :( A szampony Alterry widziałam nawet kupiłam ten z macadamia, ale po nim włosy wypadają mi garściami więc go odstawiłam. Za to moim rodzicom spodobał się i im absolutnie nie szkodzi :]

    OdpowiedzUsuń
  11. tylko jak ewentualnie zabrać taki puder ze sobą (w podróż, do pracy)? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupic pudelko na puder sypki z sitkiem sa takie pudelka do nabycia na internecie za ok 4 zł :)

      Usuń
  12. próbowałam samej skrobi może spróbuję z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny pomysł Eve! Na pewno wypróbuję! :D

    P.S. Te szampony z Alterry widziałam już w Rossmannie, ale jakoś nie mogę się do niech ponownie przemóc, używałam jakiś czas temu wersji do suchych oraz tej do wrażliwych i miałam wtedy wrażenie, że przy myciu wypada mi więcej włosów :(
    Nie wiem dlaczego... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, mnie natomiast alterra podrazniala :/

      Usuń
  14. myślę, że cynamon podrażniłby mi skórę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bym się tego bała u siebie.

      Usuń
    2. Duza ilosc tak, mala nie powinna... zawsze mozna zrobic test. Z cynamonu tez sie maski robi, widzialam go tez w sklepowych pudrach. Moja skora jest wrazliwa i na szczescie jej nie szkodzi.

      Usuń
  15. Eve, a ja troszkę nie na temat, wybacz ale zalezalo mi na odpowiedzi wiec piszę po aktualnym postem. Ostatnio zaczęłam po mycu i odżywce stosować płukanki ziołowe (pokrzywa, skrzyp, łopian) ale po wyschnięciu włosy są jakby sklejone, poplątane. Po rozczesaniu bardzo szybko sie z powrotem placzą. Czy to normalne przy stosowaniu ziolowych plukanek? Pozdrawiam, K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak mam ale po rozczesaniu sklejenie mija i sa lsniace i pusyste. Ta odzywka to jakas dobra czy taka zwykla? probowalas pozniej wetrzec we wlosy odzywke b/s lub olejek?. Mozesz tez dodac kilka kropel olejku do plukanki jak ja robilam przy płukance z olejkiem mosqueta. Moze wtedy bedzie lepiej. Jakich proporcji uzywasz? mozesz tez miec za mocna plukanke. Spróbuj z rozcienczona.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź! Sprobuję rozcieńczać. Używam jednej łyżki zioła na szklankę wody. odżywki i maski to zazwyczaj takie które proponują włosomaniaczki, Alterra, Kallos itd :) jeszcze raz bardzo dziękuję, K.

      Usuń
  16. Ciekawy ten puder, słyszałam właśnie o matującym działaniu skrobii, ale nie miałam okazji wypróbować. Teraz czekam na puder ryżowy, zobaczymy jak się sprawdzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ciekawe czy bedzie dobry :). Maka ryzowa podobno jest dobra wiec puder z niej pewnie tez...

      Usuń
  17. byłam w dwóch jedynych sklepach ze zdrową żywnością w mojej okolicy i w żadnym nie mieli tej skrobi... :< szkoda, chciałam wypróbować, bo wszystkie inne pudry strasznie mnie zapychają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzylas tam gdzie maja maki? U mnie skrobia byla w calkiem innym miejscu :/, tez juz myslalam, ze jej nie maja. Maka ryzowa tez jest podobno dobra :)

      Usuń
    2. super pomysł!:) ja mam obie mąki (ryżową znalazłam w almie za 6zł, a ze skrobią nie było większego problemu, jest w prawie każdym supermarkecie - szukaj, a na pewno znajdziesz :)) i mam też świetnie zmielony cynamon, niemalże w formie pyłku, także myślę że jak namieszam conieco to wyjdzie coś fajnego :)

      Usuń
    3. Skrobia kukurydziana? bo ziemniaczana to fakt jest wszedzie.

      Usuń
    4. owszem, kukurydziana. może nie ma jej w małych sklepikach, ale w supermarketach i sklepach typu delikatesy jest :) zazwyczaj na dziale ze zdrową żywnością.

      Usuń
  18. chciałabym posiadać taką wiedzę jak Ty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam az takiej duzej wiedzy ;). Chcialabym miec wieksza :D

      Usuń
  19. ciekawy pomysł:) niedawno czytałam o użyciu kaolinu jako pudru matującego i mam zamiar to sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  20. niezły pomysł ;o nigdy bym na takie coś nie wpadła! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy ten puder :-) Nie lubię efektu zmatowionej twarzy, ale wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Boję się tego cynamonu... Poza tym on tak intensywnie pachnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak juz pisalam w komentarzach zapach cynamonu szybko sie ulatnia :)

      Usuń
  23. Bardzo ciekawy pomysł.
    A zwykła skrobia ziemniaczana może być? I czy jeśli nie ma dodatku cynamony to nie wychodzi biała skóra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze byc :). Podobno troche moze wlasnie bielic ale jak sie jej uzyje odrobine to powinno byc dobrze.

      Usuń
  24. Robiłam kiedyś coś podobnego - świetna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Stosuję skrobię z powodzeniem u siebie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kukurydzianą i ziemniaczaną :). Tylko ja właśnie kupuję tą zwykłą w sklepie, ciężko ją dostać... Cynamonu nie dosypywałam nigdy, tylko tyćkę kakao Decomoreno :).

      Usuń
    2. Oo i jaki byl efekt po dodaniu kakao? P.s to moje ulubione :D

      Usuń
  26. Ty to masz świetne pomysły:-) bardzo ciekawe jest połączenie jedynie dwóch składników celem otrzymania czegoś co kosztuje koło 20 zł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Moj koszt wyniosl 10 zl ale to mi wystarczy na dlugiiii czas :D

      Usuń
  27. Cieszę się, że napisałas taki post^^ Używam skrobii od ok. 2 miesięcy (nie codziennie), ale ie wpadałm na to, żeby dodać do niej cynamonu. Nawet nie wiedziąłam, że ma działanie antybakteryjne, a bardzo mi na tym zależy, gdyż mam problemy z trądzikiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :*
      Cynamon jest wlasnie dobry dla cery tradzikowej :). Kosztuje grosze wiec mozna wyprobowac.

      Usuń
  28. Nigdy nie słyszałam o takim sposobie. Zaciekawił mnie i na pewno spróbuję. Ciekawie czy dostane skrobię kukurydzianą w zwykłym sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto popytac. Ziemniaczana widzialam to moze i taka jest.

      Usuń
  29. te Alterry chyba nie są nowe, ale głowy nie dam :)
    nigdy nie wpadłabym na pomysł zrobienia własnego pudru... podziwiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zalezy od miejsca u mnie byly jako nowosc i wczesniej ich nie widzialam :/

      Usuń
  30. ciekawy pomysł, zaraz idę sprawdzić czy mam cynamon i zrobię "próbkę". Obawiam się jednak, że przy mojej ciemnej karnacji ten patent się nie sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znac jak sie mieszanka sprawdzila na Twojej cerze :)

      Usuń
    2. szczerze mówiąc to była zaskoczona-białą skrobia ziemniaczana (innej nie miałam) nie zmieniła koloru mojej skóry!:) Niestety mat zniknął po ok. pół godziny:(

      Usuń
    3. Szkoda:(, mozesz jeszcze sprobowac z maka ryzowa i skrobia kukurydziana :)

      Usuń
  31. spróbuję na pewno, świetny pomysł! :)
    u mnie w Rossmannie nie ma żadnych nowych szamponów Alterry :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze beda. Kiedys bylam i wlasnie ich nie widzialam a specjalnie wtedy ogladalam maske na promocji...

      Usuń
  32. Robiłam taki puder w poprzednie wakacje i muszę przyznać,że efekt matu jest trwały i makijaż nie rozpływa się w upale.Na tegoroczne lato też się w to pobawię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzis mialam go caly dzien na twarzy i efekt faktycznie jest trwaly :)

      Usuń
  33. Macadamię z Alterry już zużyłam i jest prześwietna:D Masz recenzję na moim blogu, z jedną pomyłka dot. Sodium Coco S.
    Na pewno spróbuję tego pudru jak tylko wrócę do domu, juz Kascysko mnie zachęcała :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie jej sklad byl fajny poza tym sodium coco s.

      Usuń
  34. Jak kiedyś mi się skończy puder bambusowy z Biochemii Urody i będę znowu czekać przez kilka dni na nowy, to z pewnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Słyszałam już wcześniej o tym sposobie, ale jakoś nigdy go nie przetestowałam. Może być w sam raz na paradowanie po domu :).

    OdpowiedzUsuń
  36. nie spodziewałam się tak fajnego krycia ale jednak cynamon mocno szczypie więc nie wiem czy bym go dla siebie dodawała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego pisalam zeby dodac szczypte, wtedy on nie szkodai. Zreszta niektorzy dodaja duzo wiecej, zalezy od skory.

      Usuń
  37. nigdy o czymś takim nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  38. mam dry flo i faktycznie swietnie matuje. Od biedy moze też byc zwylka mąka ziemniaczana, jesli ktos nie ma akurat pod ręką kukurydzianej :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. ja stosowałam ale trzeba uwazac zeby nie przesadzic... i umiesciłam go po zuzytym kremie nivea i nakładam go pedzelkiem

    OdpowiedzUsuń
  40. A czy zamiast skrobi moze byc maka ziemniaczana?

    OdpowiedzUsuń
  41. puder elegancki!!!! koszt 0 zł zamiast 70, a efekt ten sam!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...